VCR

Andades för första gången på länge i torsdags. Andetag utan stress och måsten. Jag blir så lugn när jag är på landet. Öppna dörren på morgonen och krypa tillbaks i sängen. Titta ut på gräset, skärgårdsvattnet och halv sova till lövsången utanför. Vi åt midsommarlunch, sjöng vi är på mefjärd sången och skrattade åt gamla bilder på mig som flintskallig 2 åring. Mormor berättade samma historier som på varje midsommar, men det hör liksom till. Hon berättade om när farfar kastade kottar på lillhusets tak när farmor låg och sov en midsommarafton för 18 år sedan. Gud vad jag saknar honom och på tisdag skulle han ha fyllt 73 år.

Igår kom jag iallafall hem till hornstull för att vara kattvakt åt pappas katt. Tjejerna kom över på en box vin, alla blev kalas och vi vinglade vidare till puben. The irish man jobbade och tittade på mig tills jag gick. Smsade och frågade varför han ville ha mitt nummer om han aldrig skulle säga något. Fick ett sorry, and he thought the age difference was a problem. But he's still into me. Några fina sms senare, ett gonatt och en känsla i magen så somnade jag rätt fint ändå.

Livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0