Ett dygn i borlänge på peace&love.

Förra året svor jag att aldrig åka dit igen, men vad gör man inte när mumford n sons kommer och man får se wolfmother + regina spektor live gratis. Så vi tog tåget till borlänge torsdag morgon klockan 07.00. Vi hade ett dygn framför oss i borlänge, utan boende. Vi började med systemet, en taco buffe i stan och sen låg vi bara i gräset i ett par timmar. Fick kompisar, blev fulla och gick in på festivalområdet för att mysa till regina spektor. Hon var duktig och väldigt söt av sig.

Sen åt vi pissäcklig thaimat som smakade aromat för 70 kr. Slängde den på marken i ren protest efter 2 vårrullar. Vi köade till öltältet, köade till ölen, köade till mumford and sons och ja där lite till höger om scenen skulle jag bli lycklig igen. Dom var magiska live, precis som förra gången. Men den här gången förstörde publiken de första fem låtarna med deras otroligt dåliga taktkänsla och dåliga sångröst. Varför vill man skrika med i låtarna så högt att man inte ens själv hör vad dom sjunger? Allsång i all ära är underbart, men inte fjortissång/skrik. Jag är så glad att jag såg dom på wayoutwest för något år sedan, utan en rutten publik.

Sen gick vi runt, köade vart vi än skulle, käkade en hamburgare och tittade på enter shikari. Jag ville bara se wolfmother och åka hem egentligen. Tillsist var det dom!  Och gud vad dom var bra. 90 % killar i publiken, så inga fjortisar (tack) och jag dog lite till varje låt. Det var svettigt, brutalt och helt fucking jävla underbart. Vill se igen!!!

Efter ölade vi till Veronica Maggio som jag hade brutalt låga förväntningar på efter förra året då hon sög hästballe. I år var hon liiiite bättre, men inte mycket. Henne ska man se på ett litet ställe, inte med 50 000 andra människor som bara skriker. Hon har blivit för stor helt enkelt. Efter henne började väntan på att åka hem. Först sov vi på gräset, sen på två stolar var, sen i en trappuppgång då det blev för kallt och tillsist på golvet vid tågstationen. Jag har nog aldrig frysit så mycket i mitt liv eller känt mig som en lodis. Totalt däckade iallafall på tåget hem. Sammanfattning: P&L har blivit för stort för deras egen skull. Inget mig emot att ha 50 000 pers där, men se fan till att ha plats för personerna då. Vem vill komma på en spelning utomhus där det står fullt på skyltar? Idioter...

Så här såg det iallafall ut lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0