Idioter.

- Lyssna på din magkänsla och om den säger nej så ska du inte göra det. För du är så mycket bättre än så.

Min älskade farmors ord om jag skulle fortsätta arbeta på mitt nya jobb eller inte. Och det slutade med att jag ringde och sa upp mig. Att jobba med äldre var fint, att få ge en 94 årig man sin mat medans han berättade om sitt liv gjorde mig så gott. Men att få instruktioner om att ge honom medecin som jag inte var utbildad att ge, eller att inte ha en rast/lunch på 8 timmars arbetstid gjorde mig gråtfärdig. Jag skulle kunnat fortsatt för pengarnas skull, men det är fel att utsätta människor för fara bara för att ha en jobb. Det är inte konstigt att ingen vill arbeta inom äldrevården när företagen som står för den är skit. Man har rätt till vissa saker som utbildningsdagar, lunchraster och få lön för de timmarna man arbetar. Och det är sjukt att jag tjugo år gammal har mer vett i huvudet än cheferna när det gäller lagar och ren mänsklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0