Slask, skit och besvikelse.

Slasken. Blöta skor, strumbyxor och jacka bara påväg till bussen. Delade på en flaska vin hos lisa, måste börja åka mot slussen. På tunnelbanan går hennes klack av, vänder, byter skor och en panik taxi mot slussen. När bilen kör in på södermalms gator spelas Ebba grön - Die mauer. Så fint och random som det kan bli.

Tusen meters kö till The Maccabees, inser att vi aldrig kommer hinna in till spelningen. Besvikelsen i det hela gör ont. Tröst ölar på after i en timme eller två, försöker sedan gå tillbaka till debaser. För vi ville ju dansa. En slaskig, dock kortare kö väntar på oss. Det börjar flimmra i ryggen, tinitus ljudet i öronen och jag drar Lisa ut ur kön för att stappla till en tunnel. Sätter mig på marken i slasken. Försöker att inte svimma. Letar upp en dextrosol i väskan och försöker andas. Ser Lisa prata men jag hör bara det tjutande ljudet i fem mintuer. Tillslut blir jag normal igen. Ringer pappa, tar en taxi och hamnar tillslut på heleneborgsgatan. Hemma. En hemsk jävla kväll, men är glad för jag hann sätta mig ner så jag inte svimmade.

Fick iallafall tusen fina sms igår. Känns lite bättre då, fast kvällen var skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0