Thåström.

Vi sprang mot cirkus efter att ha tagit en försenad öl på Harry B james innan. I garderoben hör vi
att trummornas ljud till Beväpna dig med vingar har börjat. Vi hamnar alltså längst bak på ett utsålt cirkus, men efter någon minut stod jag plöstligt där. En meter bort ifrån den elektriska och udda mannen på scenen. Han går runt i en liten cirkel, samtidigt som kroppen ser ut att inte vilja lyda. Bränner av låt efter låt som jag skulle kunna dö lite för. Tog pappa i handen när han spelade gamla imperiet låten: kriget med mig själv. Hans favoritlåt. Thåström pratade inte särskillt mycket, det behövdes inte heller. Alla låtar sa så mycket mer. Ni som lyssnar på honom vet att hans texter känns i hela hjärtat i vanliga fall, förstå då live.

Han slog på rör, skrek och sjöng i två timmar. Körde extra nummer med du ska va president, fan fan fan, rock n roll är död och sönder boulevard. Totalt tjugo låtar som kunde varit handplockade av mig själv. Det var en helt magiskt spelning iallafall och jag vill se honom tusen gånger till för det var så jävla vackert.

Här är 3 bilder jag tog igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0