Fragile.

Ibland inser man att vissa grejer aldrig kommer fungera. Att gammal vänskap inte kan lappa ihop problem, bara för man alltid varit vänner. Det behövs vilja, två människor som kan erkänna fel och uppskatta det goda i varandra. Att ge och att ta. På samma vilkor. Och igår fick jag ännu en gång lära mig att det kommer aldrig att bli som förr. Vi kanske kommer kunna vara ytliga vänner och prata gamla minnen. Men det kommer aldrig bli som förr. Hellre det än att bli sårad och bortvald.

Jag hade iallafall en underbar kväll hos min farmor igår. Hon bjöd på vin och grekiska köttfärsbiffar. Vi skrattade, tittade på farfars gamla slipsar och pratade om fina minnen. Vid 8 tiden gick jag med pappa och hans tjej till puben för att se bajen matchen. Tre öl, en vinst och en taxi senare var vi på medis. Tog den första uteserveringsölen för i år och väntade in att några kompisar skulle komma till 54. Så det blev en drink och jag insåg att människor kan äta upp sig själva innefrån för att det är så självupptagna. Blev arg, kramade pappa hejdå och gick götgatsbacken upp men en fin vän istället. Så jag hade ändå en väldigt kul kväll tillslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0