Ett recept wtf?


Jag sov en timme inatt, fyfan. Så nu försöker jag hålla mig igång tills det är kväll igen så jag kan sova då, vilket resulterade i lite matlagning. Ni ska gå receptet på min curry linssoppa, som min familj ratar eftersom den ser ut som spya. Men den är faktiskt en av mina favoriträtter, plus att den är så nyttig att man blir typ stolt.

You need:
2 morötter, 4 potatisar, 1 lök, lite purjo, 2 dl röda linser, 1 grönsaksbuljong, vatten, curry, salt och svartpeppar.

Hacka alla grönsaker i småbitar (eller kör mixer/rivjärn, det brukar jag göra)
Fräs löken i en djup kastrull och kasta i resten av grönsakerna när löken är mjuk.
På med vatten, häll tills det ser ut som en soppa. I med linserna och grönsaksbuljongstärningen sen på med lock och låt koka. Efter ca 20 min så tillsätt salt, svartpeppar och massor av curry. Fortsätt koka. När "svansarna" (det ser ut som små vita svansar) på linserna har lossnat är soppan klar. Ät upp och var glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0