2011 på ett fat.

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Att vi äntligen fick en lägenhet som faktiskt var våran och att vi slapp ha kontakt med mammas ex.

2. Brightonresan i slutet på juli var så otroligt välbehövd. En av mina bästa resor, helt klart.


3. Peace and love festivalen, se the strokes och sedan hänga på landet i gävle en vecka.


4. Mitt jobb på af där jag bara hade en månads vikariat. Det var så otroligt lärorikt och jag insåg att jag är ju fan grym på vissa saker. Som att fota en hela avdelning och få foton publicerade av dom.


5. Sommaren. Uteserveringarna och mycket södermalm. Precis som förra sommaren fast utan kärlek.

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Första dagarna på året, låg i en hemsk influensan och har inte mått så dåligt på säkert tio år.
2. Att människor som har stått en så nära börjar försvinna pga endast envishet ifrån deras sida.
3. Se mamma brytas ner efter allt med tingsrätten om lägenheten. Men nu byggs vi alla upp igen.
4. Alla jobb som har älskat mig, men inte haft resurser att ha kvar mig.
5. Att jag varit väldigt ensam på både gott och ont. Men saknar hångel så oändligt mycket, haha.

Vad har du lärt dig i år?

Att man kan behöva vara ensam oavsätt vad alla säger. Visserligen kanske det inte är så kul att leva i typ celibat, men jag har blivit så mycket stabilare i mig själv. Att få hjärtat krossat, komma över det och hitta mig själv någonstans. Nu ska jag bara hitta någonannan och det kommer väl med tiden. Sen en till grej: ta ingen skit. Oavsätt ifall det är ifrån en nära vän eller en främling. Man måste säga ifrån. Och försök att bara umgås med sånna som får en att må bra. Det lönar sig i hjärtat, tro mig.



Blev året som du har tänkt dig?
Nja, trodde faktiskt att det skulle bli värre. Men det blev medelkul nivå hela året istället, så helt ok.


Vilka kläder har du använt mest?

Mycket färget, mycket rött, kavajer och strumbyxor. Tror jag har haft jeans 1 gång iår haha.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
The Vaccines - Wetsuit
Bombay Bicycle club - Shuffle
The Cure - Inbetween the days
Florence + the machine - Shake it out
Foo Fighters - White limo



Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)

The walking dead (Ni måste se), alla skins avsnitten igen, greys anatomy och självklart krigsfilmer hehe.



Vilka människor har du hängt mest med år?

Mina bästa människor, sumpantjejerna och ja resten.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Ganska många, mest ifrån peace and love faktiskt. Blandannat våra skånska pojkar som bodde granne med oss. Otto och Ludde, synd att man inte var 93a för fan vilka fina pojkar dem är. Bästa musiksmaken också.


Vad är det vackraste du fått i år?

Min nya olympus kamera och dianakameran såklart. Nu äger jag fem stycken lite finare kameror.

Vad är det bästa du har läst?
Boken om mig själv med Kajsa Grytt.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Min moster och jag blev gudmor åt lilla tindra.

Bästa köpet?
England resan. 800 kr för att shoppa, dricka godaste cidern och pussas med britter på svettiga dansgolv. Värt!


Vad spenderade du mest pengar på?

Cigaretter, kaffe och konserter. Helt ok.

Vad önskar du att du gjort mer?
Att jag skulle stannat kvar i brighton, men det skulle inte passat nu men ändå. Kan inte låta bli att tänka på det. Och sen kanske varit lite mer positiv i början av året, för allting lyckades bara dra ner mig totalt.

Favoritvideo i år?


Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
På dagen kom mormor och björn, paketöppning och sedan lagade vi mat. Hade pasta middag för tio personer hemma senare, hotshots och strongbow. Drog til debaser, där vi dansade fötterna onda, då åkte jag hem till pappa och pratade till natten blev morgon. Fin födelsedag och nu är jag äntligen tjugo år.

Listan snodde jag. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0