Den sista gången


Det plingade på dörren och jag visste redan vem det var som stod på andra sidan. Jag drog på mig en tshirt, gick till dörren och låste upp. Jag hann knappt stänga dörren innan han kysste mig och vi kysstes ända in till sovrummet. Där föll vi i varandras famnar ner på de vita lakanen. Vi kysstes till kyssarna tog slut och när de tillslut tog slut så klamrade jag mig fast runt hans kropp. Mitt huvud på hans bröst, hans hand i min hand och benen ihoptrasslade så mycket som det gick.

Jag vaknade av hans andetag inte längre kändes i nacken och slog upp ögonen. Han satt på sängkanten sådär fint så att alla ryggkotorna blir en egen värdsdel på hans ryggkarta. Jag ställde mig upp, pussade honom på kinden och sa du får gå. Du vill gå. Sen gick jag in på toaletten och tittade på vattnet. När jag kom ut hade han gått.



Jag kan inte förklara det, men det känns som våra kroppar visste om att det var sista gången för oss den natten. Och att våra huvuden bara fick nöja sig med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0