TRE ÅR


Jag hör dom andra prata om honom. De viskar, jag får absolut inte höra och mitt hjärta går i tusen bitar. Men mitt hjärta är redan märkt, lika märkt som har är med mitt namn. Alla vet, alla hör och alla ser. Som i fredags, jag vet inte hur många som kom fram till mig och viskade: han tittar. Jag visste att han tittade, för jag visste att jag är hans. Iallafall den kvällen.

Jag förstår inte hur ont det kan göra att älska någon. Att känna stämpeln av ett hjärta i nacken när man vänder sig om. Jag vet att han betyder lika mycket för mig som jag gör för honom. Men det är därför jag står så förvirrad med frågan: varför fungerar det inte? Jag orkar inte längre, det har gått tre år.

Kommentarer
Postat av: Candy

Kärlek är så jävla komplicerat. Att älska tills det gör ont... det är så svårt. Att inte få kärleken att fungera i praktiken är för jävligt. =/

2010-06-09 @ 13:13:23
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0