Ens första kärlek


Jag var fjorton år och hade blont ruffsigt hår.
Han var fjorton år och hade ruffsigt rödbrunt hår.

Vi höll handen då vi gick på det långa rullbandet i tcentralen. Det var söndag men alla verkade ha lika bråttom som de vore en måndagmorgon. När rullbandet tog slut, var det dags att säga hejdå. Han höll armarna runt mig och jag mina runt han. Sedan kom kyssen, den finaste kyssen hitills i mitt liv. Även fast jag blundade kände jag hur folk tittade irreterat på oss, vissa struntade i att vi stod där och gick in i oss. Men vi fortsatte kyssas som om vi aldrig skulle ses igen. Tillslut släppte han mig och sa pictures of you i mitt öra. Han syftade på hans favorit låt med the cure.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0