9. Min tro


Jag är inte religös nånstans om jag ska vara ärlig. Religionslektionerna sov jag mig igenom och lärarna klagade på mina prov för att jag aldrig vidareutvecklade mina tankar. Men jag kunde inte skriva något mer, för i mina ögon var allt som stod i böckerna rent skitsnack. Jag gillar dom där tankarna med karma dock, att om man beter sig dåligt så får man tillbaks det. Men resten i alla religoner tycker jag är åt helvetet och kristendomen tar nog priset.

Att folk som tror på gud och ber till den för att få hjälp har jag inget att säga om, för att jag tror att man behöver "någon" som man kan be om hjälp när ingen annan kan finnas där för en. Det är liksom ens sista hopp och det får nog många att överleva lite längre. Själv tror jag att jag aldrig har bett till gud förutom den där gången jag trodde att jag var gravid och tänkte på hon i linas kvällsbok. Hon bad ju till gud då och det fungerade. Hehe, ja det kanske låter larvigt men that's the truth.

Men jag låter alla tro på vad dom vill och dom får jättegärna göra det sålänge någon inte försöker övertala mig om att bli religös. För det gillar jag inte.

Kommentarer
Postat av: Candy

Jag tror inte heller på någon gud, däremot kan jag inte helt utesluta att det faktiskt skulle kunna finnas en eller flera, eftersom det varken finns några särskilt starka bevis för eller emot. Men jag känner samma sak när jag läser religionsböcker: att det är en hel del skitsnack. Visst finns det bra saker inom religion också, men det mesta tycker jag är eller verkar dumt, och jag skulle inte vilja sätta hela mitt liv i någon guds hand. Fast jag vill tro. Haha, I want to believe som Mulder i X-files. Men jag kan inte. Fast jag tror att jag tror på något. Flummigt värre...

2010-12-10 @ 11:04:18
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0