16. Min första kyss


Jag var tretton år och levde livet som gick ut på att hänga i rissne centrum en hel sommar. Jag och min dåvarande bästa vän hade hamnat i ett nytt gäng som dom äldre tittade ner på och dom i vår ålder såg upp till. Vi var hängde alltså med dom coola.

Dagen innan skolan skulle börja igen bestämde vi oss för att ha en liten utefest, så killarna i gänget köpte importerad vodka i något garage och sen satte vi oss i ett litet trähus vid lötsjöbacken. Klockan var fem på eftermiddagen och solen var fortfarande så stark att alla hade små svettpärlor i pannan. Killarna hällde vodka i spriteflaskorna och vi drack som om vi vana. Fast egentligen var det andra gången vi drack i hela våra liv.

Efter några timmar var vi bara fyra stycken kvar i det lilla trähuset och allting var så snurrigt roligt. Aldrig hade livet varit så fritt. En av killarna satte sig brevid mig och försökte diskutera något om solnedgången men vi båda var för fulla för att riktigt bry om att prata normalt. Och plötsligt var bara hans läppar mot mina läppar, men det enda jag kommer ihåg var smaken av importerad vodka och cigaretter.
Men det var ändå rätt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0