Otydlig text om hur det känns


Jag tittar mig i spegeln, ser inte samma som förut.
Ser inget kärleksglitter i mina ögon, jag börjar tro att den dött ut.
Det var så länge sedan jag kände fjärilar i magen, att jag smått blivit beroende av hur det såg var förut. Då han var min och jag var din. Fast ibland var man inte ens sin egen. Alltid fanns det någon som kysste än i nacken. Idag finns inte ens tidfördriven för att jag har slutat andas. Mitt hjärta bad mina lungor sluta, iallafall då någon var nära. Såfort någon försökte var det som om jag föll död på golvet. Tre hundra gånger om. Flera dunsar. En kille som går sin väg. Flera dunsar till och själv på golvet ligger jag. En kärleksberoende ensamvarg som inte tillåter någon att komma nära. Dags att sluta leta för det är då den kommer. Kärleken.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Så fint du skriver

2010-04-08 @ 09:16:47
Postat av: Elin

Tack :) blir så glad när folk säger det

2010-04-08 @ 15:57:15
Postat av: Agnes

Nu när jag har läst några gånger så känner jag igen mig väldigt väldigt mycket. Och det känns skönt på nåt sätt. Tack för det

2010-04-10 @ 16:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0