Svarta tankar


På en vårdcentral i Sundbyberg får jag sitta i trapphuset tillsammans med min bror och vänta på att en läkare ska komma. De vågar inte ta in oss på avdelningen pga. smittorisken och efter kanske ett kvart tvingar snabbt en sjuksköterska in oss i ett isoleringsrum. Jag kände som en utomjording, speciellt när tanten (läkaren) kom in i världens största dräkt för att undersöka oss. Hennes livrädda ansiktsuttryck gjorde inte saken bättre. Efter all dess jävla drama konstaterade hon iallafall att jag bara lider av en vanliga influensa. Min bror hade däremot fått lunginflamation.

Imorgon ska jag och en kär vän planera vår Englandsresa som går av stapeln vecka 44. Via telefon eftersom jag fortfarande måste vara isolerad ifrån omvärlden pga. smittorisk. Isolerad på en fredag, kan det  bli bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0