Horigt, fint eller whatever.


- Jag kommer till dig på fredag, efter krogen. Lugnt?
- Tror inte jag orkar, kommer vara slut efter jobbet.
- Men jag åker ju sen, vi kommer inte ses på månader?
- Jag vet, men en kompis ska sova här också.

En ren lögn, för att jag börjar välja bort. Först försvinner tidsfördriven, sedan alla förutom den riktiga kärleken. Nu låter det som om jag sitter här med fotografier på tio olika killar, väljer och vrakar. Det gör jag inte, det gör ont faktist. För jag behöver närhet, kyssar och ett sovsällskap som håller om mig när jag är ensam. Man ska inte jämföra sina tidsfördriv med kärlek, men att ha ett tidsfördriv gör det lättare att inte känna sig ensam då kärleken försvinner. Kalla det slampigt, horigt, fint eller whatever. Jag låter ingen utnyttja mig, det är snarare tvärtom tyvärr.
Men jag bättrar mig.


Kommentarer
Postat av: Candy

Känns det inte jobbigt att veta att du utnyttjar folk? Jag har självt utnyttjat personer tidigare i livet och efteråt kände jag mig hemsk. =S



Men ibland måste man ju välja och om du börjat välja bort så är det ju som du skriver att du bättrat dig. =)



Förresten så är designen på din nya blogg så himla fin!

2009-07-24 @ 19:36:08
URL: http://eyecandy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0