I en säng på en gata i stan.


I en säng på en gata i stan låg jag ihop slingrad med en kille jag har tittat på sedan i augusti. Jag kommer ihåg den där gången jag kom in i klassrummet och han satt längst bak med sitt svarta hår. Jag fortsatte titta på honom i fyra månader, ibland pratade vi på bussen hem också. Han var fin rakt igenom och det såg man. För han han var äkta.

I säng på en gata i stan låg jag brevid honom och han höll min hand. Jag blev lugn utav och känna hans andetag mot min hals, det var länge sen jag lät någon komma så nära. Jag har fortfarande svårt med det, att sova en hel natt med någon och vara bekväm. Oftast vill jag hellre gå hem mitt i natten och tidigare har jag inte vetat varför. Men nu vet jag, för jag är rädd att det ska bli något mer. För i en säng på en gata i stan låg min hjärna livrädd för framtiden och mitt hjärta lugnt för jag kände mig trygg.

I en säng på en gata i stan låg ett hjärta.
I en säng på en gata i stan låg en hjärna.
I en säng på en gata i stan låg vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0