Popaganda dag 1


Parken
eller ska jag säga världens gladaste band, fyfan vad härlig stämmning dom satte igång. Måste ge plus till han på synten som spela som om han skulle dö imorgon och med världens roligaste miner på det. Bästa låtarna var helt klart dagar i arkadien, jag har vart vilsen lisa och låt mig få följa dig ner.



Johnossi var lika grymma som på where the action is 2008, om inte bättre. Längst fram stod man också, så varje trumslag slog hjärtat ur balans och det var så härligt. Det var ju deras näst sista spelning innan dom går in i studion igen så de körde järnet, vilket uppskattades mycket. Bästa låtarna var 18 karat gold och party with my pain, men det var inte någon låt som var halvdan. Allt ljud som hördes från scenen var det högsta klass på.



Lykke li kom fram ur mörket med sin som vanligt skumma klädsel och läskiga ögon. Älskar bilden nedanför som jag tog föresten. Nä men hon gjorde sin grej och det var fint, men älskade när hon spelade tonight. Kanske för att det är min favoritlåt. Eller för att hon gjorde den grymt.



Sen kom det bästa, som gjorde hela dagen värd väntan. Mina älskade MGMT som öppnade med the youth och då förstod jag verkligen att det var dom som stod på scen. Regnet började ösa ner och hoppandes stod jag några meter ifrån dom med världens största leende på läpparna. Electric feel, kids, pieces of what, time to pretend & weekend wars allt var musikorgasm. Men när Kids kom på slutet, var det en underbar känsla. Att man var dyngsur, hade ont i fötterna och torr i munnen spelade igen roll. Jag har aldrig varit så glad och att Andrew började hugga i en melon gjorde inte saken bättre. Dom var bäst på popaganda iallafall.


Snart ska jag iväg för att se fortsättningen på popaganda. Bilderna är tagna av mig så kopiera inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0