First day


Klumpen i magen släppte när jag trippade ner tillsammans med två av mina finaste klasskompisar vid munchenbryggeriet imorse. Utanför skolan står 300 elever med varsin cigarett i handen och svamlar om hur bra deras sommar har varit. De flesta har också ett tio centimeters chockt hav av festivalband på högra handleden också. Vilket gjorde mig smått avensjuk att se.

Rektorn pratar på om svininfluensan och hur vi ska bete oss för att undvika epedemin, kan slå vad om att 90% av skolan kommer insjukna inom några veckor oavsätt hur mycket vi tvättar händerna. Sedan nämner den gamle gubben studenten och man ser hur allas ögon skiner till. Jag tror ingen riktigt ville ta till sig att det var sista gången vi kom tillbaka till gamla munchenbryggeriet med sommarbrännan och sommarminnena i handen. Men nu är det sista året, det bästa året och det mest minnesvärda året.

Hej MP3C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0