Closer


Jag stod på en fullproppad ballkong i Sundbyberg.
Cigaretten i ena handen och kvällens första glas vin i andra. Mina vänner skrattade åt gamla minnen och jag likaså. Plöstligt känner jag en varm känsla i ryggraden och händerna gör inte som hjärnan vill. Jag lyckas iallafall att ta mig in, ramlar förbi vardagsrummet där alla sitter och försvinner in i ett annat rum. Då jag handlöst faller ner i sängen.

Jag antar att det var kroppen som sa ifrån, att den inte orkar längre. Man klarar sig om det bara är hjärtat som svider, men om kroppen är sliten efter 8 veckors arbete samt festande går något fel. Precis som igår. Nu är det tre dagar kvar på jobbet, sen ska jag ta hand om mig själv igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0